Touchpoint

Touchpoint Oy designar och tillverkar arbetskläder och promotion-produkter. Produktsortimentet skall representera det ekologiska och den nya eran.

Grunden för Touchpoints produktfilosofi är 100 procent miljömaterial, utnyttjande av överskottsmaterial, hållbarhet och produktens livscykel.

Webshop

Webshopens grafiska profil har till stor del bestämts av Touchpoints nya hemsida, utvecklad av en lokal webbyrå, parallellt med webshopsprojektet.  

Touchpoints nya webshop tillåter restauranger och företagskunder att beställa sina arbetskläder direkt på webben.

Faktaruta

  • Namn: Touchpoint Oy
  • Bransch: Arbetskläder och företagsgåvor
  • Marknad: Finland
  • Antal produkter: 100
  • Webbplats: webshop.touchpoint.fi
  • Lanseringsdatum: 2017-03-01
  • Projektplan: 8 veckor
  • Integration: Standard-ERP by HansaWorld
  • Leverantör: Applitron Datasystem AB

Till en början har Touchpoint valt att bara presentera en del av sitt utbud i webshopen. 

Den största utmaning i Touchpoint-projektet var integrationen mellan webshopens och ERP-systemets varianthantering (storlekar). Till skillnad från de övriga webshoparna var antalet artiklar i Touchpoints fall inte så många, men antalet varianter av varje artikel desto större. 

För inloggade kunder presenteras på produktsidan alla valbara varianter i en lista så att kunden enkelt kan skapa beställningar för flera storlekar utan att behöva ändra sökkriterier. 

Trots att Touchpoints webshop snarare kan verka snygg än avancerad, döljer det sig mycket funktionalitet i bakgrunden. Förutom kundsegmentet restauranger, vänder sig Touchpoint också till stora aktörer för vilka man designar hela kollektioner för deras personal. Finavia är en av dessa kunder. När en Finaviakund loggar in i webshopen kommer layout och  alla ordinarie artiklar att bytas ut mot Finavias artiklar och priser. 

När en Finavia kund loggar in i webshopen visas en kundunik layout och enbart Finavia-produkter.

Med hjälp av Applitrons egenutvecklad modul "Customer image" kan Touchpoint enkelt ladda upp kundunkika bildbanners och logotyper för de företag som skall ha ett kundunikt utseende efter inloggning. Om en kund skall ha kundunik layout och eget sortiment eller ej styrs med hjälp av ERP-systemets prislistefunktion. 

I Touchpoints back office-miljö kan de ladda upp kundunika bildbanners och logotyper för de företag som skall ha ett kundunikt utseende efter inloggning.