Addbrand

Addbrand tillhandahåller kuvert, med eller utan tryck, till tryckerier och återförsäljare runtom i Skandinavien. Utöver kuvert, besitter de expertis inom tryck och med en bred produktportfölj med allt från kontorsmaterial och papper till större expo-produkter, förser Addbrand de grafiska mellanledet med sina produkter och tjänster. Sedan starten 1991 har Addbrand vuxit från en liten, till en numera relativt stor aktör med en omsättning på närmare 220 miljoner kronor och 115 medarbetare.

Val av system

Addbrand bedriver sin verksamhet i samtliga Skandinaviska länder, under flera olika företagskonstellationer, där alla företagsverksamheter skall vara integrerade med varandra. Med Standard ERP by Hansaworld möjliggörs detta med en anpassad multiföretagsuppsättning med bland annat integrationer med Scancloud för e-faktureringen och fraktbokning via Unifaun.

Kort om

Addbrand levererar varor och tjänster till det grafiska mellanledet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Deras kunder väljer själva om varorna ska levereras utan tryck, eller om Addbrand ska adda ett varumärke och leverera produkten tryckt och klar. Deras vision är att vara den ledande grossisten av trycksaker i Norden.

Faktaruta

  • Namn: Addbrand Sweden AB
  • Bransch: Tillverkning & försäljning av profileringsprodukter
  • Marknad: Skandinavien
  • Antal produkter: Kundunika
  • Omsättning: Ca 220 mkr
  • Affärssystem: Standard ERP by HansaWorld
  • Webbplats: www.addbrand.se

Tjänster

  • Affärssystem
  • Hosting
  • Support
  • E-faktura
  • Delivery management

E-handel

Web2print är systemet som Addbrands återförsäljare erbjuder sina kunder som hjälpmedel, för att enkelt och säkert kunna beställa sina trycksaker direkt i webben.

Återförsäljaren får en enkel administration av såväl mindre som större konton. Med tydliga bilder på alla produkter med förbestämda redigeringsmöjligheter och volymval minimeras risken för misstag. Slutkunden redigerar och korrläser själv direkt på skärmen och när ordern slutligen går iväg skickas ordererkännande till slutkund med kopia till återförsäljare. Varorna levereras ut till vald leveransadress och fakturan skickas till återförsäljaren som i sin tur fakturerar vidare till slutkund.

Appli tillhandahåller anpassningar i affärssystemet och integration med e-handelsplattformen åt Addbrand.

"Appli ser vi som en stabil partner som stöttar och hjälper oss i vår digitala resa. Under vår relativt korta tid tillsammans med Appli har vi hunnit driftsätta en helt ny webshop där Applis uppgift varit att upprätta effektiva processer i vårt affärssystem. Appli har även hjälpt oss att vidareutveckla våra koncerninterna orderöverföringar, vilket har resulterat i en mycket effektivt process."

Fredrik Hultqvist, IT-chef

Standard ERP

Addbrands implementation av Standard ERP är ett användarsystem som inkluderar: hosting, support, utveckling, konsultation och drift av Appli.

  • Redovisning
  • Fakturering
  • Leverantör
  • Offert
  • Inköp
  • Order
  • Lager
  • HAL
  • E-Post
  • Webshop & CMS
  • Wide area network
  • Prismodulering
  • Inventarier
  • Avancerat lager
  • Real-time interface toolkit

Liknande kunder

Håll dig uppdaterad

Vill du lära dig mer om e-handel, appar och affärssystem och hålla reda på vad vi gör åt våra kunder? Anmäl dig till vårt nyhetsbrev, så håller vi dig uppdaterad.