A2 ERP
A2 ERP är inte bara ett ERP-system utan också en plattform för utveckling av skräddarsydda lösningar till kunder med speciella behov. A2 är Applis egenutvecklade affärssystem och har därför full anpassningsmöjlighet för att fungera för alla kunders unika verksamheter och behov. Våra kunder som idag använder A2 är allt från stora grossistföretag till restauranger. A2 körs i Java och kan därmed användas tillsammans med de flesta operativsystemen. Det kan integreras med andra system där så behövs, på ett standardiserat sätt, och är förberett för fritt val av databas.
Varför A2 ERP
A2 ERP innehåller stöd för de flesta av företagets affärsprocesser. Moduler finns för Order, Inköp, Varulager, Fakturering, Reskontrahantering, Redovisning, Interaktiv statistik samt Projekt och Tidsredovisning. Applikationen finns också i olika branschanpassningar för bland annat verksamheter med shop-in-shop verksamhet. Till exempel har Appli tidigare utvecklat en plattform och system för taxinäringen i Stockholm och Göteborg, med en mycket stor mängd transaktioner varje dag.
A2 körs i Java och kan därmed köras i de flesta operativsystem. Olika användargränssnitt, t.ex. Swing, API och webb används för att få en väl fungerande användarupplevelse.

All funktionalitet som ett affärssystem behöver
A2 ERP är fulladdad med funktionalitet out of the box. Med en SaaS baserad kostnadsmodell som grundar sig i antal användare så begränsas enbart funktionaliteten av kundens önskemål.
- Mobil ordertagning
- Order via e-handel
- Mobil inleverans
- Mobil utleverans
- Mobil inventering
- Inköpsorder
- Fakturering
- Samlingsfakturering
- Avtalsfakturering
- Tidsfakturering
- Valutahantering
- Prislistor
- PIM
- E-handel
- Mobilapplikation
- E-post
- API
- Integration med bank
- Tidsrapportering
- Projekthantering
- Ärendehantering
- Interaktiv orderstatistik
- Interaktiv fakturastatistik
- Interaktiv lagertransaktionsstatistik
- Rapporter
- Etc...
Integration med e-handelsplattformen PrestaShop och affärssystemt
Med kompetens inom både affärssystem och e-handel har vi möjlighet att bygga ett skräddarsytt och integrerat system mellan affärssystem och e-butik för att alltid visa korrekt och uppdaterad data.

Ett skräddarsytt system
A2 är en konsultprodukt baserad på egenutvecklad kod och "open source", vilket gör det möjligt att helt anpassa systemet efter kundens önskemål. Några större licensbegränsningar finns inte. Det fungerar i alla Java-kompatibla operativsystem. Det vill säga alla moderna system så som: Unix-, Windows- och MacOS. Det är också möjligt att köra i blandad miljö, det vill säga där olika operativsystem används.
Smarta funktioner
- Med hjälp av åtkomst- & behörighetsgrupper styrs personalens befogenheter i systemet.
- Jobbar ni med e-handel? Administrera all kund- och produktdata på ett ställe för minskad administration.
- Automatisk mailavisering beroende på aktiviteter i systemet.
"Tillsammans med Appli har vi gjort en mångårig resa. De senaste 20 åren har vi utvecklat systemet tillsammans för att klara av befintliga och kommande utmaningar som vi ställts inför."
ROBERT LINDGREN
VD och delägare

Mobil åtkomst med Aurora
Aurora är den senaste i raden av tilläggstjänster till A2 ERP. Grundtanken med Aurora var primärt att byta ut det gamla handterminalsystemet Amelia som Appli utvecklade för ordertagning och inventering för ca 15 år. Aurora har sedan visat sig vara ett smidigt verktyg där varje funktion i A2 kan "appifieras" för att skapa ett enklare användargränssnitt i den mobila enheten. Ett perfekt verktyg till de medarbetare som inte behöver full tillgång till affärssystemet eller som inte alltid har tillgång till en dator i arbetet.
Aurora utvecklades initialt för hantering av order och returorder till säljare samt för leverans till dagligvaruhandeln. Med hjälp av en inbyggd streckkodsläsare kan ordern skapas och plockas direkt på lagret för att sedan levereras och signeras ute hos kund utan att säljaren nödvändigtvis har administrerat ordern i affärssystemet. Ett perfekt verktyg för de företag som har säljare ute på fältet som inte har tillgång till en dator och behöver ett förenklat och smidigt användargränssnitt i ett mobilt format.
För mer traditionell försäljning där order och plock inte sker i direktanslutning till varandra passar Auroras orderplocksmodul perfekt. På den ordern som skall plockas skannas artiklarna av från den digitala plocklistan tills dess att alla artiklar har blivit skannade. Då Aurora/A2 är integrerat med fraktbokningstjänsten Unifaun triggas fraktbokningen i samband med färdigmarkering av orderplocket som i sin tur genererar fraktetiketter och därefter mailaviseringar till kund.
I Auroras inköpsordermodul presenteras samtliga tillgängliga inköpsorder. Efter val och registrering av antal lådor, fås kollietiketter utskrivna. De aktuella artiklarna skannas samtidigt som lagerpositioner registreras vid utläggning på lagret. När samtliga artiklar är färdiga kvitteras inköpsordern. A2 uppdateras automatiskt och en lagersaldopåverkande inleverans är klar.
Aurora lämpar sig mycket väl för mindre företag som jobbar med intern logistik med godsmottagning, fraktbokning och utleverans. Även större företag t.ex. inom branschen för tredjepartslogistik, som hanterar olika lagerställen inom organisationen kan hanteras.
Fulladdad med smart teknik
PrestaShop kommer fulladdad med funktionalitet redan i standarndlösning.

Modulbaserat
Lägg till funktionalitet allt efter som med A2:s olika moduler

Molnbaserad hosting
Skalbar och säker lösning för “hosting” och “backup i "molnet"

Krypterad data
Företagets data är krypterad med den bästa tekniken inom området

Kundanpassningar
Anpassa systemet efter egna önskemål eller utveckla skräddarsydda lösningar

API
Enkelt att integrera med externa system genom API, XML, CSV eller andra format

Mobilapplikation
Mobilapplikation med förenklat användargränssnitt för den mobila användaren

Multiföretagsuppsättning
Addera flera företag till en installation med gemensam databas

Interaktiv statistik
Interagera med statistiken och selektera, jämför och justera direkt i A2

Integrerade flöden
Integrerad funktionalitet i hela systemet
INTEGRITET
I A2 kan utseende och informationsmängd begränsas beroende på användare eller plats. Behörighet att utföra olika operationer styrs enkelt av administratören. På individ eller gruppnivå styrs således användarens innehåll för att förenkla men också säkerställa användandet av systemet. A2 utvecklades med fokus på säker hantering av stora dataflöden och har därför fått smarta funktioner för snabb felavhjälpning genom att automatiskt känna igen fel och att automatiskt åtgärda dem. Systemen behöver ej stoppas på grund av korrupt data. Systemet säkrar korrekt registrering av data även då det belastas med stora datavolymer eller körs via mobil uppkoppling. För att säkerställa säker datahantering kommunicerar A2 krypterat med molnbaserade servrar.
INTEGRATIONER
A2 kan lätt integreras med andra system, både genom direktkontakt och integrering i A2:s gränssnitt eller genom export av filer i kompatibla format. Vi hjälper gärna till med att skapa de kopplingar som behövs, om vi inte redan har en koppling mellan de aktuella systemen. A2 körs lika väl i ditt lokala nätverk som via internetanslutning och kommunicerar krypterat med sina servrar. Användarautentisering och inställningar kan hanteras via LDAP eller annan katalogtjänst som t.ex. Microsoft's "Active Directory".