Karriär på Applitron

Lediga tjänster - Juniorsäljare och Supportansvarig

Häng med på vår resa! Applitron växer och söker en positiv och driven Juniorsäljare och Supportansvarig till vårt team i Göteborg!

Om rollen

Rollen innebär att du arbetar 50% som Juniorsäljare och 50% som Supportansvarig. Rollen som supportansvarig är ny och ditt ansvar är att sätta upp och arbeta efter en strukturerad process som linjerar med företagets mål, policys och arbetssätt. Du är kommunikativ, serviceminded och motiveras av att hitta lösningar. Du arbetar strukturerat och är självgående, både ensam och i team. Du rapporterar till försäljningschef.

Hos Applitron har du möjlighet till flexibla arbetsförhållanden och erbjuds att arbeta både hemifrån, på huvudkontoret i Göteborg samt lokalkontoret i Vänersborg - givetvis efter de förutsättningar som arbetet kräver för stunden.

Supportansvarig - Arbetsuppgifter

Som supportansvarig har du ansvar över first line av inkommande frågor från våra kunder via mail och telefon. Du har alltid kunden i första fokus och är duktig på att kommunicera och återkoppla, där frågeställningarna kan vara både stora och små. Frågorna är av varierande komplexitet som bland annat användarrelaterade frågeställningar, önskemål om förbättringar eller större frågor som kräver support och projektledning internt.

Du initierar projekt för inkommande frågor som kräver det, och löser mindre frågor självmant eller med hjälp av teamet internt. Du supporterar över alla företagets affärsområden: ERP system (Hansa World och A2), appar och webshoppar.

Målet är att skapa en strukturerad supportprocess som ger oss ännu nöjdare kunder och bibehåller långvariga kundrelationer.

Juniorsäljare – Arbetsuppgifter

Som juniorsäljare har du eget ansvar för en del av våra kunder och pågående projekt. Du har ansvar över en kundbas som du förvaltar, utvecklar och supporterar. Du visar upp Applitrons produktutbud och hjälper dem att hitta lösningar som passar just deras behov och verksamhet. Målet är att få din kundbas att växa – både omsättningsmässigt och storleksmässigt med fler kunder. I din roll ingår också att prospektera och ta kontakt med nya potentiella kunder samt följa upp dessa. Du tar självmant hand om offertarbete och uppföljning – med hjälp och support från teamet internt. Kundkontakt sker via både fysiska och digitala möten, telefon och mail.

Om Applitron

Sedan starten 1981 har Applitron arbetat med IT-lösningar i olika gestalter för våra kunder. Vi har utvecklats i takt med digitaliseringen och är idag ett etablerat och modernt företag med gedigen erfarenhet inom affärssystem, e- handel och mobilapplikationer.

På de två kontoren, i Göteborg och Vänersborg, hanteras system hos både mindre och större företag med olika typer av behov. Hos Applitron är vikten av långvariga kundrelationer en central del av verksamheten - vi anser att goda relationer är grunden till goda resultat.

Vem är du?

  • Du är en positiv, självgående och driven person som gillar att möta nya människor, är strukturerad och kommunikativ
  • Du är lösningsorienterad och serviceminded
  • Du har intresse för digitala lösningar och IT
  • Du har arbetat med försäljning 1-2 år och/eller inom serviceyrke
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
  • Meriterade om du har studerat försäljning och/eller IT

Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker löpande. CV och personligt brev mailas till louise@appli.se.

Mail och telefonsamtal från rekryterare undanbedes.