Leverantörsfakturahantering

Leverantörsfakturahantering och digital attestering i ett externt system är något som har blivit allt vanligare de senaste fem åren hos företag som hanterar många leverantörsfakturor. Genom att använda sig av en sådan tjänst undviks all fysisk hantering av leverantörsfakturorna och all attestering kan ske helt digitalt oavsett var attestanten befinner sig.

Automatisk leverantörsfakturahantering med MediusGo

Medius utvecklar marknadens bästa applikation för elektronisk fakturahantering för små och medelstora företag. MediusGo är en solid, säker och innovativ applikation som digitaliserar och automatiserar dina leverantörsfakturor, från registrering hela vägen till betalning.

Med Applis integration mellan affärssystemet Standard ERP by HansaWorld och MediusGo blir leverantörsfakturahanteringen ett enkelt jobb.

Appli är både försäljnings och integrations partner för MediusGo och ansvarar för försäljning, integration och implementation tillsammans med personal hos Medius. 

Introduktion till MediusGo

MediusGo är en solid, säker och innovativ applikation som automatiserar konterings- och attestflödet. Tillsammans med en högintelligent AI-motor som är självlärande och intuitiv samt en lösning för betalning av leverantörsfakturor kan ditt företag uppnå en automatiseringsgrad på 100% och spara in massor av tid och pengar.

Topp 6 smarta funktioner:

  • Få en optimerad överblick genom funktionen Etikett. Era användare kan enkelt återsöka eller upplysa om status på en faktura.
  • Fritext-sök hittar all information på era leverantörsfakturor.
  • Smart konteringshjälp genom att skräddarsy egna konteringsregler. Skapa egna mallar, sök på benämning i konteringsfältet eller ange föregående kontering.
  • Med hjälp av funktionen Föregående faktura kan du enkelt lägga fakturorna bredvid varandra och på så vis jämföra information och kopiera tidigare kontering.
  • Med hjälp av Processanalys kommer systemet att identifiera ert rörelsemönster och komma med optimeringsförslag för att effektivisera er hantering.
  • Pappersfakturor kan enkelt fotas av med mobilen.

Enkel fakturahantering med MediusGo

Fördelarna är många och har ert företag mer än 1000 leverantörsfakturor per år eller ett behov av att kunna jobba remote, så är valet ganska självklart.

Effektivare administration

  • Manuell instansning av fakturor försvinner.
  • Ingen manuell verifiering av tolkad information.
  • Inget behov av kopiering och utskrift av fakturor.
  • Automatisk kontering och distribution av referens.
  • Automatisk matchning av avtals- och abonnemangsfakturor.

Ökad kontroll

  • Konterings- och attestregler kontrolleras automatiskt.
  • Avancerade sök- och rapportfunktioner och alltid tillgång till fakturorna.

Enkelt att komma igång

  • Färdiga integrationer med Standard ERP by HansaWorld
  • Väl utbyggt stöd för flerbolagshantering.
  • Stabil leverantör med kundnöjdhet i fokus och kundcenter för support.

Automatisera ytterligare med inköpsordermatchning

Med hjälp av MediusGo´s inköpsordermatchning kan ytterligare automatisering uppnås. Via automatiserade regler är det möjligt att matcha ihop inköpsordrar, fakturor och inleveranser. Detta bidrar till en mer kontrollerad hantering av dina leverantörsfakturor och kostnader.

En inköpsorder kan matchas mot flera olika fakturor om leveransen är uppdelad, och en faktura kan matchas mot flera inköpsordrar om flera beställningar har gjorts men samlats på en faktura. Känn dig trygg med vetskapen om vad dina leverantörer levererar utifrån dina inköp och att du inte betalar för mer än så.

Låt oss snacka E-handel…
...eller varför inte affärssystem?

Jag godkänner integritetspolicyn.

Kontakta oss

Vi har allt som behövs för att hjälpa er på er digitala resa.