Sunwind har arbetat med att tillämpa en helhetslösning för att utveckla företagets olika delar. Ett ben i detta är det senaste projektet – implementeringen av appen Adelivery – ett viktigt verktyg för utveckla i lagerhanteringen för företaget som har lager på flera olika platser. Adelivery möjliggör hanteringen av allt lagerarbete från en mobil enhet som är utrustad med en integrerad eller extern streckkodsläsare. I appen finns alla plocklistor samlade tillsammans med all information som lagerpersonalen behöver för att säkerställa väl utförda in- eller utleveranser. Vid användning av Adelivery verifieras varje plockad artikel med hjälp av streckkodsskanningen – något som minimerar risken för felplock och därmed även onödiga kostnader för felaktiga leveranser. Efter avslutad inleverans eller utleverans skickas resultatet till affärssystemet som uppdateras automatiskt. Vid färdig utleverans meddelas affärssystemet att leveransen är godkänd för fakturering, samtidigt som frakt bokas – vilket i Sunwinds fall sker med delivery management systemet Consignor. Med andra ord krävs ingen dator under plockprocessen, vilket ökar effektiviteten markant. Något som vara extra viktigt då att av Sunwinds huvudlager har flera packstationer utspridda på olika våningsplan.