Standard ERP by HansaWorld

Affärssystemet för företag
i alla storlekar

Standard ERP by HansaWorld är ett branschoberoende affärssystem som är utformat för att hantera företag i alla storlekar. Affärssystemet är modulbaserat och innefattar alla kärnkomponenter som Order, Lager, Fakturering, Redovisning, Tillverkning och Inköp.

Varför affärssystemet Standard ERP by HansaWorld?

Standard ERP by HansaWorld är ett molnbaserat affärssystem som ger ert företag möjlighet att få åtkomst till er affärsdata oavsett var ni är eller vilken enhet ni använder. All information lagras säkert och krypterat med backuprutiner som sköts av oss på Appli.

Affärssystemet Standard ERP by HansaWorld är en kostnadseffektiv plattform med flexibilitet att skräddarsy systemet helt efter er verksamhet.

Flexibilitet att skräddarsy efter er verksamhet

Stort antal branschspecifika helhetslösningar

Mobilapplikation för smidig lagerhantering

Mobilapplikation för smidig säljorderhantering

REST API för enkel integration mot externa system

Vad säger
våra kunder?

Vi arbetar i nära och kontinuerlig kontakt med våra kunder och strävar efter att tillsammans maximera kundens affärspotential.

Boka introduktion

Bygg ditt eget system, precis som du vill ha det!

Oavsett storlek på företaget vill man fokusera på rätt saker och inte dras med onödig administration. Standard ERP by HansaWorld är fullt av smart funktionalitet för att förenkla och automatisera det administrativa arbetet i affärssystemet.

Styr befogenheter med behörighetsgrupper

Stöd för multivalutahantering och flerbolagsuppsättning

Administrera all kund- och produktdata för e-handeln

Tillgängligt på över 40 olika språk

All funktionalitet som ett affärssystem behöver

Standard ERP by HansaWorld har en omfattande uppsättning av funktioner som ger affärsystemet de verktyg ni behöver för att hantera era dagliga affärsprocesser. Välj till utökad funktionalitet allt eftersom er verksamhet växer och ställer nya krav på organisationen.

Redovisning

Lager

E-post

Prismodulering

Inköp

CRM

Servicorder

Materialbehovsplanering

Offert

Uthyrning

Fakturering

Order

HAL (Kundanpassningar)

Dokumenthantering

Leverantör

Kursbokning

Projekt

Produktion

Integrera PrestaShop mot Standard ERP

Applis kompetens inom både e-handel och affärssystem ger oss möjlighet att bygga ett skräddarsytt och integrerat system mellan e-handeln och affärssystemet.

Med in-house kompetens inom samtliga områden som krävs från anpassningar i e-butiken, integrationer och anpassningar i affärssystemet minskas ledtider och kostnader för implementation.

Ett Branschoberoende affärssystem

Med kompetens om både affärssystem och e-handel har vi möjlighet att bygga ett skräddarsytt och integrerat system mellan affärssystem och e-butik.

Grossister & Distributörer

För de företag som bedriver distribution eller partihandel lämpar sig Standard ERP mycket bra. I inköpsmodulen finns alla funktioner man behöver, som stöd för inköp baserat på aktuell lagerstatus, beställningspunkter samt ledtider. Möjlighet finns även att basera inköpen på framtida försäljningsprognoser. Integrationen i Standard ERP förbättrar och förenklar lagerhanteringen inom de flesta grossistverksamheter. Med den integrerade lagermodulen hanterar du serienummer, batchnummer och varianthantering. Dessutom tillåts artikelstyrning över flera lagerplatser.

Rutinerna för order och fakturering har utformats för att de ska vara snabba och för att användaren ska kunna initiera aktiviteter från den här delen av programmet, t.ex. utleveranser och fakturering, proformafakturor och inköpsordrar som är sammanlänkade med säljordern. Vid orderläggningen har användaren, genom Standard ERP's Artikelstatus-funktion, full överblick över artiklarnas lagerstatuts. Flexibel prissättning genom prislistor samt rabattmatriser ger möjlighet att möta de flesta prissättningsscenarion.

Warehouse with shelves and boxes

Producenter

För företag som bedriver produktion och tillverkning hjälper Standard ERP till att hålla koll på lager, tillverkade produkter och ingående komponenter. Genom stor anpassningsförmåga kan affärssystemet skräddarsys till verksamhetens behov, och inte tvärt om. Systemet hjälper också själv till att rapportera om bristande lagersaldo och ger proaktivt rapporter som berör produktionsplanering för att på bästa sätt supportera flödet.

Med integrationer från andra processer gör att informationen som stödjer produktionen blir väldigt effektiv. Du kommer att ha möjlighet att köra alla standardproduktioner med teknisk bas, produktionslogistik, planering och schemaläggning. Utöver detta kommer du att se hur enkelt det är att hantera och spåra batcher och serienummer. Du kan även enkelt få en väldigt detaljerad förkalkylering och andra statistikrapporter för att stötta i vardagen.

Printmachine printing images

Tjänsteleverantörer

Standard ERP, CRM (Customer Relationship Management), hjälper dig att lära känna dina kunder bättre genom att förse dig med full historik av deras behov och dina tidigare erfarenheter av kunden.  Med modulen Standard ERP Projekt gör det möjligt för dig att enkelt sköta resurser såsom ekonomiska investeringar, material och anställdas spenderade tid på olika projekt. Att enkelt skicka påminnelser eller mail med information bifogat från affärssystemet, gör att all information samlas på ett och samma ställe. Med hjälp av åtkomst- och behörighetsgrupper kan också personalens befogenheter i systemet.

Att ha allt samlat gör det förutsägbart, tillgängligt och enkelt att använda – det hjälper dig att ha kontroll.

Printmachine printing images

Övrigt

Standard ERP kan köras på alla större operativsystem såsom Windows, Linux och OSX samt på smartphones och surfplattor (iOS, Windows 8 och Android). För företag med försäljning i flera länder så har affärssystemet har också stöd för obegränsat antal valutor och det finns möjlighet att konsolidera bokföring mellan samtliga bolag i företagsgrupper.

Över 78 000 organisationer världen över använder HansaWorld’s produkter som sträcker sig från en till flera hundra användare. Standard ERP har förutom grundmodulerna order, lager, fakturering och arbetssätt kopplade till dessa, också stöd för CRM-hantering, task manager, och inbyggd e-post funktion.

Four hands crossing signaling workmanship

Några av våra nöjda kunder

Frågor & svar

Vad kostar Standard ERP by HansaWorld?

Standard ERP by HansaWorld har en SaaS-baserad kostnadsmodell som baseras på antal användare och andra faktorer som val av funktioner och anpassningar. Generellt omfattar kostnaden initiala licensavgifter, implementeringskostnader, drifts- och underhållskostnader samt eventuella uppgraderingar och supportavgifter över tid.

Är affärssystemet modulbaserat?

Ja, Standard ERP innehåller stöd för alla företagets affärsprocesser och är modulbaserat. Det finns bland annat moduler för order, inköp, varulager, fakturering, redovisning och lagerhantering. Välj till utökad funktionalitet allt eftersom er verksamhet växer och ställer nya krav på er organisation.

Hur lång tid tar det att byta till Standard ERP by HansaWorld?

Tiden varierar beroende på komplexiteten i företagets befintliga system och processer samt det nya systemets implementeringskrav. Vanligtvis tar det några månader till år för att genomföra ett affärsystemsbyte till Standard ERP by HansaWorld, inklusive planering, implementering, testning och utbildning av användare.

Går affärssystemet att integrera mot andra system?

Med ett öppet Rest-API går Standard ERP att integrera mot externa system.

Är Standard ERP by HansaWorld ett svenskt affärssystem?

HansaWorld är från starten ett svenskt bolag som grundades redan 1988. Numera verkar de globalt med 19 kontor på alla kontinenter och kunder i över 120 länder. Standard ERP är en av deras främsta produkter.

Är affärssystemet molnbaserat?

Standard ERP är ett molnbaserat affärssystem som ger företag möjlighet att åtkomst till sin affärsdata oavsett var de befinner sig eller vilken enhet de använder.

Fler frågor eller funderingar kring Standard ERP by HansaWorld?

Kontakta oss om inte någon av dina frågor har besvarats i FAQ:n ovan.

Vårt övriga produktutbud

Vi är en stabil och kunnig affärssystemspartner med en familjär känsla och som alltid sätter kunden i första hand. Appli levererar skräddarsydda helhetslösningar för små till medelstora företag som vill få kontroll över sina It-system.

Standard ERP

Standard ERP & A2

Affärssystem

Ett affärssystem kan effektivisera verksamheten genom att integrera olika processer och data, vilket resulterar i ökad produktivitet och bättre beslutsfattande. Ett affärssystem går att skräddarsy efter organisationens behov.

Läs mer om affärssystem

Prestashop

E-handel

En B2B e-handel erbjuder företag möjligheten att automatisera och effektivisera sina inköps- och försäljningsprocesser, vilket kan leda till kostnadsbesparingar, ökad precision och snabbare affärstransaktioner.

Läs mer om e-handelslösningar

Applikationer, tilläggsprodukter och support

Övriga tjänster

Adelivery, Salesman, Leverantörsfaktura, E-fakturering, Leveranshantering, EDI och Business Intelligence är några av våra tjänster och produkter. Låt oss hjälpa dig med din digitalisering!

Läs mer om våra övriga tjänster

Låt oss hjälpa dig med ditt affärssystem!

Fyll i nedan information så kontaktar vi dig.

Jag godkänner integritetspolicyn.

Vad väntar du på?

Kontakta oss och låt oss prata om affärssystem!