Abilia-koncernen lanserar ny hybridwebshop för Amajo AS i Norge
Amajo, numera en del av den snabbt växande Abilia-koncernen, lanserar en helt ny e-handel baserad på e-handelsplattformen Prestashop med Appli som partner.
Årsskiftet 2023/2024 hjälpte vi på Appli vår kund Abilia att migrera in det norska bolaget Amajo AS in i deras befintliga affärssystem Standard ERP by HansaWorld. Amajo är ett företag som förser marknaden med enklare hjälpmedel för de som har kognitiva utmaningar. Produktutbudet omfattar närmare 600 artiklar, där kunderna är både företag och privatpersoner. Som en del av migreringen fick vi också uppdraget att designa och utveckla deras nya webshopslösning (Amajo.no) med integration mot affärssystemet.
Amajo.no är utvecklad på e-handelsplattformen Prestashop med integration mot Standard ERP vilket vid det här laget är ett välbeprövat framgångskoncept. Det som utmärker denna webshop mot Appli’s tidigare lanserade webshopar är att uppsättningen är en typ av hybridwebshop med stöd för både privatkunder med Klarna checkout som betallösning samt inloggade företagskunder som faktureras från affärssystemet.
Från ett designperspektiv är Amajo.no utformad för att skapa en enkel och användarvänlig upplevelse som tilltalar både privat- och företagskunder. Webshopen har en modern och intuitiv layout med tydlig navigering för att göra det lätt för användarna att hitta produkter och genomföra köp. Färgscheman och grafik är utvalda för att stärka varumärkets identitet, medan designen också anpassar sig smidigt till olika enheter, vilket garanterar en optimal upplevelse på både datorer och mobila enheter.
”Att vi hittat en lösning som fungerar för både verksamheter och privatpersoner känns bra, då vi är ett litet team med begränsade resurser säger Jenny Sperens CMO på Abilia och fortsätter ”Projektet hade en tajt tidsplan och jag är mycket glad över teamets arbete tillsammans med Appli och det fina resultatet där vi på kort tid lyckades lansera en helt ny webshop med ny design och ett omfattande produktutbud till den norska marknaden.”
En hybridwebshop ger betydande fördelar genom att effektivisera försäljningprocessen och bredda kundbasen. Denna typ av e-handelslösning kombinerar flexibiliteten att möta olika kundbehov samtidigt som underhållsarbetet blir enklare på en kombinerad plattform.
”Amajo.no är den första hybridwebshopen som Appli har levererat, och det känns otroligt spännande att kunna erbjuda en sådan lösning. Detta öppnar helt nya möjligheter för både befintliga och framtida kunder.” säger Sebastian Bergström Kvidén, CEO på Appli.
MOBILE ONLY
Om artikeln
Publicerad av
Amadeus Hedenör
Relaterade artiklar
3 oktober 2024
19 september 2024
12 september 2024