This section contains the background image for the mobile version. 

Applitron och Addbrand lanserar ny lagerapp för smidigare lagerhantering

Efter tre års samarbete är det äntligen dags för lanseringen av den nya lagerappen som Applitron har utvecklat för kunden Addbrand. Med den nya lösningen kan Addbrands lagerhantering göras ännu smidigare och mer effektiv.

Kategorier: Nyheter

Den nya lagerappen (AWA, Addbrand Warehouse Application) bygger på Applitrons mobila lagersystem, Adelivery, och har integrerats mot Addbrands affärssystem Standard ERP by HansaWorld. Appen stöttar i dagsläget funktioner för bland annat lagertransaktion och inventering oberoende av var användaren befinner sig på lagret, samtidigt som att den har tvingande rutiner i användargränssnittet som säkerställer att lagerhanteringen blir korrekt för att undvika differenser. 

AWA är Applitrons första applikation som har stöd för Standard ERP:s avancerade lagerhantering, som är tänkt för företag med höga krav på sin lagerhantering. HansaWorlds modul för avancerat lager möjliggör administration och övervakning av varor från mottagande till lagring i ett lager, interna transaktioner och slutligen leverans till kund. Modulen tillhandahåller funktionalitet för att hantera varor i flera positioner på lagret. Det bidrar till en effektivare hantering av större volymer av varor, minskar fel och gör det möjligt att hantera varor på ett mer effektivt sätt genom att automatiskt föreslå positioner för lagring och plockning.

”Vi är väldigt glada över att äntligen kunna lansera vår nya lagerapp för Addbrand. Det har varit ett spännande projekt att arbeta med och vi tror att appen kommer att ge stora fördelar för kunden”, säger Sebastian Bergström Kvidén, VD hos Applitron.

AWA kommer att implementeras i olika faser, där den första fasen innebär att lyfta befintlig funktionalitet för inventering och lagertransaktion från den gamla plattformen till den nya och samtidigt implementera ett antal förbättringspunkter i de befintliga rutinerna. De kommande faserna kommer att innebära en appifiering av fler funktioner som tidigare enbart har kunnat utföras inloggad i affärssystemet eller annat fast tredjepartssystem.

”Vi ser med stor förväntan fram emot att ta i bruk vår nya lagerapp och de strategiska fördelar den kommer att skapa för oss”, Fredrik Hultqvist , IT-chef hos Addbrand.

I skrivandets stund är vi mitt inne i fas två, som innebär att hela flödet kring orderplock och fraktbokning ses över. Det kommer att digitaliseras och automatiseras i så stor grad som möjligt. Rent praktiskt innebär detta att en digital webdisplay över ordrar som är redo att plockas kommer att tas fram för att runt om på lagret kunna visa status i realtid. Nya appfunktioner tas fram för att kunna hantera orderplocket direkt i AWA med integration mot Nshift, för smidigare fraktbokning direkt i från appen. Slutligen kommer kommer hela aviseringsflödet mot kund att ses över för att minska handpåläggning utöver det som redan genomförs av lagerarbetaren.

Appli använder cookies.

Våra cookies används för att samla in information om hur du interagerar med vår webbplats och låter oss komma ihåg dig. Informationen används för att förbättra och anpassa din webbläsarupplevelse och för analyser och statistik om våra besökare både på webbplatsen och i andra medier.